Pagina's

woensdag 22 mei 2013

week 21

Diva´s wekelijkse uitdaging #119

De uitdaging van deze week van De Diva gaat over Ebony & Yvory ofwel Ebbenhout en Ivoor of wel zwart en wit. Het is de bedoeling om in je zentangle het witte en het zwarte in je patroontjes gelijk te verdelen. Je kunt dat doen door een stukje zwart in te kleuren en dan met witte pen de patroontjes in te kleuren (zoals heeft De Diva dat gedaan, ze hier). Je kunt het ook met patroontjes proberen op te lossen zoals bijvoorbeeld  knightsbridge, bunzo of zedbra .

Ik vond het toch wel erg lastig, er zit veel zwart in als je op deze manier iets wilt tekenen en ik hou niet zoveel van grote zwarte oppervlakten. Dus heb ik een beetje gezocht naar patroontjes waarbij dat niet voorkomt. Verder was mij eerste idee om een gespiegelde zentangle te tekenen, maar gedurende het tekenen heb ik de spiegeling klein gehouden, namelijk binnen de patroontjes zelf. zie hier het resultaat. Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, dus misschien maak ik er nog eentje :-)





Ingezonden zentangles voor deze week

Jeannette
Leny














 Als je het leuk vind om jouw zentangle ook op deze pagina te laten zien, stuur mij dan een mailtje met je creatie. Aan de rechterkant van dit scherm vind je een  linkje.



Translated for my english visitors.
I found it a bit difficult, there is a lot of black needed if you draw something mirrored and I do not like big black surfaces. So I searched for patterns which don't have these big surfaces. Also it was my first idea to draw a mirrored zentangle but during the tangling I kept the mirroring small, within the patterns itself the mirroring occurs. Here is the result. I'm not completely satisfied, so maybe I'll make another one :-)

7 opmerkingen:

Daniele OBrien Design, CZT zei

Beautiful, intricate, an so delicate.

ledenzer zei

A beautiful garden of zentangle!

efie17 zei

een erg mooi resultaat!

tanglewithlinda.wordpress.com zei

It's beautiful, so light and airy, with great balance of black and white.

Tangles and More zei

Is difficult with some of the tangles that have a lot of detail or line work. Think you did a nice job with the tangles that you chose.

Anne's tangle blog zei

Mooi, en grappig dat het op een breiwerk lijkt (voor mij althans).

Didisch zei

Ik vond dat maken van grote zwarte vlakken ook lastig, dus heb ik idd de zwarte vlakken getangled met witte pen. Is wel een stuk moeilijker om dan diepte aan te brengen, maar al met al was het wel leuk om te doen. En ik geef annemarie gelijk jouw tekening lijkt idd op een breiwerkje, en heb je de balans tussen zwart en wit slim opgelost door telkens dekleuring van de patroontjes te veranderen. Mooi!